Добро пожаловать братья

Scénáre AS hier

 Toreador, 26.11.2009

V prvom rade chcem spomenúť, že väčšina tu uvedených scénárov som preložil so stránky https://arniesairsoft.co.uk/. Pretože, to ale boli len jednoduché popisy, rozhodol som sa ich popísať podrobnejšie, plus nejaký ten vysvetľujúci obrázok :).

Aké koľvek nápady, či už nové scénáre, alebo opravy stávajúcich mi prosím pošlite na mail, prípadne založte topic vo fóre, návštevnej knihe, alebo PM na fóre.

 

Vysvetlivky k hodnoteniu parametrov scénára hry :

Herný priestor - priestor na ktorom sa hraje, od priestoru jednej budovy až po niekoľko štvorcových kilometrov. Nemusí závisieť od počtu hráčov.

Herný čas - od niekoľkých minút až po dni. Záleží na type hry, priestore a zvolenej taktike.

Respawn - oživovanie po "smrti". Záleží od typu hry a dohody hráčov. Ak hra sa hraje na respawn, je potrebné na začiatku dohodnúť miesto, kde sa jednotlivé strany "oživujú" a časové intervaly, v ktorých to môžu spraviť. Jedna z možností je hra s medikmi - oživovanie v poli, väčšinou, len niekoľko násobné (1-3x).

Munícia a zbrane - záleži od typu hry a cieľov jednotlivých týmov. Munícia môže byť obmedzená, taktiež aj zbrane len na určitý typ (manuálne zbrane, alebo len pištoľe)

Kondičná náročnosť záleží od cieľov jednotlivých týmov a veľkosti priestoru v ktorom sa hraje. Jedna strana napríklad len hliadkuje na pozíciách a druhá strana sa nabehá okolo kilometre.

Velenie a taktika - náročnosť závisí od typu hry. Spravidla narastá veľkosťou priestoru a množstvom hráčov.

Mapa - mapka priestoru so situáciou daného scénára

 

Vysvetlivky pre mapky :

- čierny puntík označuje štartovaciu pozíciu, alebo respawnový bod

- A,B,C,... - strany a herné priestory jednotlivých herných týmov

- IP - insertion point - štarovacia pozícia týmu, alebo jednotlivca

- EP - extraction point - konečná pozícia, na ktorý sa má tým, alebo jednotlivec dostať po splnení herných cieľov

- šipky - smer postupu, alebo útoku, prípadne patroly

- krížiky - pevné stanovištia, alebo ciele

- vlajka - biela je voľná vlajka, farebná je vlajka týmu s rovnakou farbou

Team deathmatch 

Two teams that fight against each other until time has run out or one team has been annihilated.

 

Team deathmatch

Dva týmy, ktoré bojujú proti sebe, až kým nevyprší čas, alebo jeden tým je porazený. Najčastejší typ hry, na ktorom sa týmy učia spolupráci aj taktike pohybu v priestore. Často sa iné typy hry zvrtnú na tento typ hry, hlavne pri vačšom počte hráčov.

  

Herný priestor: menší až stredný
Herný čas:  10-60 min
Respawn:   nie
Munícia a zbrane: bez limitu
Kondičná náročnosť:  stredná až výsoká
Velenie: žiadne až jednoduché
Taktika: žiadna až jednoduchá

Last man standing

All against all in a game often with limited time and area.
Back to basic: A game where only spring pistols is allowed. Ammo can be limited.

 

Posledný ostáva

Všetci proti všetkým v hre často na limitovanom území a v limitovanom čase. Späť k základom : hra len s naťahovacími pištoľami a limitovanou muníciou. Zo začiatku veľmi intenívna hra, zmenšujúcim sa počtom "živých" ľudí sa intenzita znižuje. Na väčších priestoroch sa môžu posledný dvaja ľudia dlho hľadať, preto je potrebný rozumný interval hracieho času.

 

Herný priestor:  menší (podľa počtu ľudí)
Herný čas:   5-30min
Respawn:    nie
Munícia a zbrane:  limit zbraní a munície
Kondičná náročnosť:   stredná až výsoká
Velenie:  žiadne skúsenosti
Taktika:  žiadne skúsenosti

Capture the Flag

Two teams play against each other and tries to take the other teams flag back to their on base (flag). The flag has to be carried clearly visible. This game can be played in two variants, "Live Flag" or "Dead Flag". In Live Flag the flag is dropped if the Flag carrier is shot, and a another player can pick the flag up. In "Dead Flag" the Flag carrier has to return the Flag to the enemies base, if the Flag carrier gets eliminated, before the Flag can be taken again.

 

CTF

Dva týmy hrajú proti sebe a snažia sa tomu druhému zobrať vlajku a odniesť ju na svoju základňu. Vlajka musí byť nesená viditeľne. V hre na Dead Flag (mrtvá vlajka) musí zastrelený nosič vlajky vrátiť vlajku na nepriateľskú základňu a až tak môže byť znova „ukradnutá“ jeho týmom.

 

Herný priestor: stredný
Herný čas:  10-60 min
Respawn:   áno
Munícia a zbrane: bez limitu
Kondičná náročnosť:  stredná
Velenie: jednoduché
Taktika: jednoduchá

  

Mapa :

One Flag

Two bases one flag: In this game there is two bases, but only one flag and that flag is placed in the middle of the field between the two bases. One team begin in each base. To goal of this game is to take the Flag to the enemies bas. When the flag reaches the enemies base, the enemy looses. If the flag carrier is eliminated anyone can pick up the flag.

 

Jedna vlajka 

V tejto hre sú dve základne a iba jedna vlajka, umiestená v prostriedku medzi týmito základňami. V každej základni začína jeden tým. Cieľom je zobrať vlajku a odniesť ju do nepriateľskej základne. Keď to nastane, nepriateľský tým prehraje. Ak je nosič vlajky zasiahnutý, položí vlajku na mieste kde bol „zabitý“ a ktokoľvek ju môže zdvihnuť a pokračovať v hre.

 

Herný priestor: stredný
Herný čas:  10-60 min
Respawn:   áno
Munícia a zbrane: bez limitu
Kondičná náročnosť:  stredná
Velenie: jednoduché
Taktika: jednoduchá

  

Mapa :

Grab the Flag

Two teams, or more, that tries to be the first to reach the flag.The team that has the first player to reach the flag, alive, wins. This game should be played in fairly open terrain.

 

Uchopiť vlajku

Dva, alebo viacero týmov sa snažia dosiehnuť vlajku v strede územia ako prvý. Tým, ktorého hráč sa ako prvý dotkne vlajky (samozrejme musí byť „živý“) vyhráva. Táto hra by mala byť hraná na väčšom otvorenom území.

 

Herný priestor: stredný
Herný čas:  10-60 min
Respawn:   áno
Munícia a zbrane: bez limitu
Kondičná náročnosť:  stredná
Velenie: jednoduché
Taktika: jednoduchá

  

Mapa :

 

Traitors

Again two teams and this is a version of Capture the Flag. But the judges descretly chooses one player from each team that is given both teams teammarkers. Try to choose a player that havn't had much luck during the day. Inform the teams that each team has a traitor. The game is played as Capture the Flag, but after the game has lasted for 5 minutes the traitors can change team anytime they chooses. Don't trust your teammates.

 

Zradcovia 

Je to variácia na hru CTF pre dva týmy. Ale sudca (rozhodca) tajne určí jednoho hráča v každom týme za  zradcu, a dá týmto hráčom pásky oboch týmov (ak sa hraje tak, že každý tým ma pásku – značkovač inej farby). Je lepšie vybrať hráčov, ktorý nemajú veľa šťastia v ten deň (motivácia). Informujte oba týmy, že majú vo svojich radách zradcu. Hra je hraná ako CTF, ale po 5 minútach od začiatku hry zradcovia môžu zmeniť tým kedykoľvek sa im to hodí. Neverte svojím spoluhráčom :).

 

Herný priestor: stredný
Herný čas:  10-60 min
Respawn:   áno
Munícia a zbrane: bez limitu
Kondičná náročnosť:  stredná
Velenie: jednoduché
Taktika: jednoduchá

  

Mapa :

Man Hunt

A voluntary player is the prey and the rest of the players is the hunters. The prey is given a pistol and some ammo, and the hunters can have whatever they want. The hunters should be between 4-10. The prey wins if he can reach a specific place within the timeframe. The hunter that shoots the prey wins otherwise. The hunters cant shoot each other.

 

Hon na korisť

Dobrovoľník je korisť a ostatný sú lovci. Koristi je daná pištoľ a trochu munície a lovci si môžu zobrať čo chcú. Lovcov by malo byť medzi 4-10 ľudí. Korisť vyhráva ak dosiahne určitého miesta. Lovec, ktorý zasiahne korisť vyhráva. Lovci sa nemôžu strieľať navzájom.

 

Herný priestor: stredný až veľký
Herný čas:  30-60 min
Respawn:   nie
Munícia a zbrane: limit munície a zbrane pre korisť
Kondičná náročnosť:  stredná
Velenie: jednoduché
Taktika: jednoduchá

  

Mapa :

Bounty Hunters

An everyman for himself game, where each player is issued a teammarker. Then the start signal is given all players runs out in the field. When the next signal is given the game starts. When someone is eliminated, the shooter gets the eliminateds teammarker. The shooter chooses if the eliminated should go to the shooter or if the shooter should collect the teammarker himself. Teamforming is not allowed and the formers is disqualified. Gametime should be atleast one hour and the winner is the player with the most markers.

 

Lovci odmien

Hra, kde je každý sám za seba, dostane každý hráč značkovač. Keď sa hra začne, všetci hráči utekajú do hracieho priestoru, kde si nájdu miesto. Hra začína až po ďalšom signále. Ak je niekto eliminovaný, strelec dostane značkovať eliminovaného hráča. Strelec rozhodne, či eliminovaný hráč má prísť k strelcovi, alebo či si strelec pre značkovač dôjde sám. Formovanie týmu je zakázané a za dohody medzi lovcami je diskvalifikácia pre  týchto hráčov. Hrací čas by mal trvať aspoň jednu hodinu a víťaz je hráč, ktorý nazbiera najviač značkovačov.

 

Herný priestor: stredný až veľký
Herný čas:  1-2 hod
Respawn:   nie
Munícia a zbrane: bez limitu
Kondičná náročnosť:  stredná
Velenie: žiadne
Taktika: jednoduchá

  

Mapa :

Wanted, Prefered Dead

A small team, 20% of the players (Prisoners) shall travel thru an area that is guarded by 80% of the players. The prisoners cant have any big weapons or support weapons. The guards can have whatever they chooses. Each prisoner that reaches the goal is consided a winner. Timelimit is somewhere between 30 minutes to many hours.

 

Hľadaný, lepšie mŕtvy

Malý tým (cca 20% hráčov) sú väzni na úteku a musia prejisť cez stráže (80% hráčov, resp zbytok hráčov). Väzni nesmú mať žiadnu väčšiu zbraň, ani podpornú zbraň. Strážcovia môžu mať čokoľvek si vyberú. Každý väzeň, ktorý dosiahne cieľ je víťaz. Časový limit je niekde medzi 30 minútami a niekoľkými hodinami (záleži na počte ľudí a rozlohe priestoru).

 

Herný priestor: stredný až veľký
Herný čas:  0,5-4 hod
Respawn:   nie
Munícia a zbrane: limit zbrane pre väzňov
Kondičná náročnosť:  stredná až veľká
Velenie: jednoduché
Taktika: jednoduchá

  

Mapa :

Commando Raid

A small group is the commandos. The rest off the players is divided to guard the objectives. The defenders goes out to the field and begin to guard the objectives. Each objective should be guarded by the same amout of guards as the commandos are. The commandos is taken to a small zone outside the gamearea. This is their Insertion and Extraction Point. When the commandos has finnished with the mission, atleast 1/3 has to return to this zone or they cant win. Inform the commandos that they have to reach a point in the game area, the "Drop zone", where they will find information about what target they should attack and find the Flag. When they has taken the Flag from the objective they should leave the "Flag" at the "DropZone" and then return to the Extraction Point. There should be a time limit. The guards can barricade themself and send out patrols, but not leave the objectives unprotected.

 

Útok komanda

Malá skupina je komando. Zbytok hráčov je rozdelených na stráže cieľov. Obráncovia idú ako prvý do priestoru a začnú strážiť cieľe. Každý cieľ je chránený rovnakým počtom obrancov aký je počet ľudí komanda. Komando je odvedené na malé územie mimo hracieho priestoru. To je ich vstupný a výstupný bod. Keď komando dokončí svoju misiu, aspoň 1/3 týmu musí dôjisť na ich počiatočný bod, inak nemôžu vyhrať. Informujte komando, že musia dosiahnuť bod v hracom priestore, kde získajú informácie o cieli na ktorý majú zaútočiť a kde nájdu vlajku. Ak člen komanda zoberie vlajku, musí ju dopravit na miesto, kde našli informácie a komandos sa vrátia na počiatočný bod. Pri tejto hre by mal byť časový limit. Obrancovia sa môžu zabarikádovať a môžu posielať patroly, ale nesmú nechať svoju pozíciu nechránenú.

 

Herný priestor: stredný až veľký
Herný čas:  0,5-1 hod
Respawn:   nie
Munícia a zbrane: bez limitu
Kondičná náročnosť:  stredná až veľká (komando)
Velenie: jednoduché
Taktika: stredná až zložitá

  

Mapa :

Paratroopers

Two teams is divided. 1/4 of the players is the Paratroopers and they're blindfolded and taken out to their "DropZone". At the dropzone they're given a simple map over the area. The other players is split to defend 3 objects in the area. The goal for the paratroopers is to "take out" a objective by stealing it's Flag and return with the Flag to the "PickupZone". When the judge at the "PickupZone" has the Flag the paratroopers has won. The map should have faults and one of the objectives should be marked at the wrong place, or an extra flag could be marked.

 

Výsadkári

Obdoba hry Commandos. Dva týmy sú rozdelené. 1/4 hráčov sú výsadkári a so zaviazanými očami sú odvedený organizátorom na ich počiatočný pod. Tam dostanú jednoduchú mapu hracieho priestoru. Ostatný hráči sú rozdelený na ochranu troch objektov. Cieľom výsadkárov je dosiahnnuť strážené objekty a ukradnúť vlajku a musia ju doniesť na konečný bod (EP - iné miesto ako ich počiatočný bod). Keď rozhodca v tomto pode obdrží od výsadkárov vlajku, výsadkári vyhrávajú. Mapa výsadkárov musí obsahovať chyby a jeden s objektov musí byť označený na zlom mieste, prípadne môže byť vyznačené miesto s ďalšou vlajkou.

 

Herný priestor: veľký
Herný čas:  1-4 hod
Respawn:   nie
Munícia a zbrane: bez limitu
Kondičná náročnosť:  stredná až veľká (výsadkári)
Velenie: jednoduché až pokročilé
Taktika: zložitá (výsadkári)

  

Mapa :

Hostage Rescue

Two teams is again divided. One team is divided into "Hostage" and "Rescue", while the other team is Guards. The hostage has to be divided to different locations. The rescue team can carry extra weaponary to the hostage. The hostage can attempt to flee but they can then be eliminated (Shot trying to escape). 50% of the Hostage has to be rescued.

 

Záchrana rukojemníkov

Dva týmy sú opäť rozdelené – jeden tým je rozdelený na rukojemníkov a záchrancov, druhý tým sú strážcovia. Rukojemníci sú rozdelený a odvedený na rôzne lokácie. Záchranný tým môže niesť extra zbrane pre zachránených rukojemníkov. Rukojemníci môžu utiecť, ale môžu byť zastrelený na úteku obráncami. Minimálne 50% rukojemníkov musí byť zachránených pre výhru zachráncov.

 

Herný priestor: veľký
Herný čas:  1-4 hod
Respawn:   nie
Munícia a zbrane: limit zbraní pre rukojemníkov
Kondičná náročnosť:  stredná až veľká (záchranári a rukojemníci)
Velenie: jednoduché až pokročilé
Taktika: zložitá (záchranári)

  

Mapa :

KGBB© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode